În urmă cu un an (nr. 2017) lucram la un proiect care mi-a rămas la suflet și din care am învățat foarte multe pe plan profesional și care mi-a deschis (foarte mult) imaginea asupra tot ce înseamnă Digital Marketer de eveniment în Online Marketing.

Acest mini-chestionar (interviu, cum mi-a plăcut mie să-l numesc) a picat exact în perioada în care participam la organizarea World Of Dance Romania Qualifier 2017 – o experiență unică ce nu o voi uita niciodată.

Dar destul cu prezentările, o să trec la mini-interviu ca să-ți faci și tu o idee:

1.       Detalii despre tine (nume prenume, background – facultate, joburi , proiecte worth mentioning)

Mă numesc Emanuel, dar toată lumea îmi spune Manu. 🙂 Probabil am avut o chemare înspre munți, așa că am optat pentru facultatea de Geografie, specializarea Geografia Turismului, iar azi, da, mă plimb prin țară, din când în când. 🙂

Despre începuturi pe munte Cum a început povestea MunțoManu(lui) 

Despre ture și munte, citește Blogul Munțomanului. 

Pasiunea pentru Social Media am descoperit-o destul de recent, abia în urmă cu aproximativ 3 ani, când un prieten a avut încredere în mine și mi-a alocat câteva conturi de Facebook pentru brand awarness. Așadar, am început să învăț (self-learning) din tutoriale Youtube, e-books, newslettere, articole din domeniu, ce și cum se mănâncă pentru a fi un semi-specialist. Spun semi, pentru că marketingul e probabil cel mai complex și în același timp variabil domeniu de activitate al unei companii, firme sau afaceri.

Proiecte:

La început au fost micuțe, pentru că și eu eram un outsider total și a trebuit să învăț un pic de comunicare, tehnici, design basic. Am început cu 2 optici medicale, iar în 6 luni am ajuns la peste 10 proiecte din diverse domenii de activitate: kinetoterapie, școală de șoferi, imobiliare, magazin online, beauty cosmetics, hairshampoo & skin care etc. Cred că asta m-a ajutat foarte mult pe partea de comunicare din perspectiva afacerii prin social, adică loializare, comunicare pe segmente, sort of P.R. wizzard. 😀  Cel mai mare proiect pentru mine e TDance și în mod special, organizarea de evenimente, prin pregătirea design-ului, ofertare newslettere și P.R cu invitații.

World of Dance Romania 2017 a fost (până acum) cel mai de succes.

2.       Care este poziția pe care o ocupi?

Prima lună a fost de acomodare, preluând doar activitățile de Social Media. În momentul de față sunt Social Media Specialist și Digital Marketer, dar am și o oarecare implicare în Event Planning.

3.       În ce constă aceasta? (task-uri clare, detalii)

-administrarea conturilor, grupurilor și evenimentelor de pe canalele sociale ale TDance.
-ofertarea bazelor de date cu newsletter-e ale evenimentelor.
-editare + text foto/clipuri video care țin de școala de dans și alte proiecte.
-P.R. (pregătirea textelor pentru sponsori, invitați evenimente, alți organizatori, eventuale cereri ale participanților etc).
-pregătirea de afișe pentru evenimente și research despre invitați.
-promovarea evenimentului pe Facebook și Instagram.
-follow-up după evenimente prin thank you posts, emails, trimiterea de diplome, poze, etc.

4.       Se vede vreo diferență de când ai venit în companie? (Din punct de vedere al social media)

Eu zic că se vede, sincer. Avem destul de multă înteracțiune cu cursanții noștri și familii, dar știm cu toții cât de greu e să fii părinte și să mai găsești timp să stai pe Facebook. 🙂 În ce privește evenimentele, a crescut numărul lor, și zicem noi, și succesul.

5.       Exista o constantă creștere în like-uri, vizualizări, mesaje? Dacă da, de ce? Care e secretul?

Obiectiv, pagina a devenit mult mai vizibilă, cu eforturi mult mai puține d.p.d.v financiar. Avem o creștere a numărului de like-uri și vizualizări a paginilor între 50-80% lunar. Engagement-ul și reacția utilizatorilor e într-o creștere constantă de 20% de la o lună la alta.

Secretul….muncă multă, să-ți placă să interacționezi cu oamenii și follow-up cât mai rapid cu mesaje care iau pulsul sau reamintesc exact atmosfera magică de la evenimente. Fiind o școală de dans cu mulți cursanți din rândul copiilor și adolescenților, punem accentul pe feeling, fun și veselie prin video, poze, clipuri autentice din cadrul cursurilor, evenimentelor etc.

Un al doilea secret, să ai cu cine. Mă refer aici la implicarea instructorilor, directorului artistic și cursanților în a pune la dispoziție aceste poze, video, clipuri cât mai rapid pentru a ține pulsul. Cu ocazia asta țin să mulțumesc tuturor fetelor care mă ajută zi de zi, chiar dacă au o program încărcat.

6.       Care este rata de conversie a oamenilor care cer informații în cursanți?

Noi avem o obordare mai putin agresivă, iar conversiile noastre vin mai mult din evenimente. Cel mai mulți cursanți vin din recomandările de la ceilalți cursanți.

7.       Poți fideliza oamenii prin intermediul social media? De ce?

Da ii poți fideliza, pe două căi. Spiritual, prin mesajele zilnice pozitive cu activitatea școlii. Direct, prin implicare, recunoștință, mesaje de mulțumire, comunicarea directa pe mesaje și comentarii la postări.

8.       În ce măsură impactează imaginea creată online, imaginea companiei? (impact pozitiv/negativ, de ce?)

În zilele noastre, când numărului utilizatorilor (consumatorilor) de social media e într-o creștere vizibilă, practic, majoritatea ne petrecem 1-2 ore pe Facebook / Instagram, a avea o pagină activă și mai mult de atât, una autentică și la zi cu tot ce ține de afacerea respectivă, e un MARE plus. Suntem generația Y, unde primul contact cu cineva sau o afacere se face adesea, online.

Despre branding pe canalele sociale citește Brandingul online. Cum să nu dai greș în Social Media.

9.       Care este secretul unei campanii online de succes? Și cu ce online tools trebuie organizată?

Greu de spus in 2-3 idei, depinde de la caz la caz.

În ce privește evenimentele de dans, succesul constă în aducerea de invitați cu renume, iar apoi o promovare corecta, activă și inteligentă cu ajutorul imaginilor și video-urilor. Trebuie comunicat pe cât mai multe canale online, însă segmentat exact pe prospecții pe care vrem să-i aducem printr-o abordare cât mai aproape de interesele lui. Ne punem în pielea lui și căutam soluții la eventualele lui întrebări.

Tools: Facebook, Instagram, Mailchimp, Canva, Gramblr, depinde de canalele sociale alese.

10.       Din punctul tău de vedere, Facebook sau Instagram? De ce?

Depinde de la caz la caz.

Pentru evenimente, Facebook, pentru brand awarness Instagram.
Pentru comunicare Facebook, pentru autentic, Instagram.
Pentru generația Z, Facebook, pentru generația Y: Instagram

11.       Ce alte rețele de socializare ar ajuta T-Dance din punct de vedere al social media?

Exista multe canale sociale world wide, dar nu toate sunt potrivite pentru România sau pentru TDance, iar pentru rezultate trebuie să ne poziționăm pe rețelele cu succes. Ne-am gândit să abordăm și Snapchat, însă avântul Instagram cu aproximativ aceleași features, ne-a pus on hold.  O rețea sociala cu bun reach vizual e și Pinterest, însă momentan, nu merită să investim nici timp, nici financiar în această rețea.

E foarte greu sa fii la zi cu toate rețelele și trendurile din domeniu Social media, fiind un domeniu în continuă schimbare și influențe. Ori pentru asta am avea nevoie de un departament întreg care să cerceteze, testeze și implementeze cele mai bune tips & tricks pentru un Digital Marketer de eveniment.